آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه   TEF

آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه   TEF

توسط : تیم محتوا
1,367

آزمون ارزیابیTEF  برای افراد بزرگسال غیر فرانسوی زبان (بالای 16 سال) طراحی شده است که می خواهند مهارت های واقعی خود را در زبان فرانسه ارزیابی کنند. آزمون ارزیابی فرانسوی (TEF) یک ابزار مرجع بین المللی است که برای ارزیابی سطح دانش و مهارت در زبان فرانسوی برای افرادی که زبان مادری آنها فرانسوی نیست طراحی شده است. می توان از آن برای حضور در آموزش عالی، مهاجرت به کشورهای فرانسوی زبان و یا برای مقاصد شخصی استفاده کرد.

مرکز آزمون مجاز

انستیتو دو تورن توسط اتاق بازرگانی و صنعت پاریس ایل دوفرانس مجاز است تا امتحانات TEF را سازماندهی کند.

مواد و روش های TEF

TEF از دو سری آزمون تشکیل شده است. سه آزمون جدانشدنی در قالب QCM   (درک نوشتاری، درک شفاهی، واژگان و ساختار) و دو آزمون با دو بخش مستقل (بیان نوشتاری، بیان شفاهی). TEF: Test for Evaluating French  یک آزمون استاندارد زبان فرانسوی است که برای فرانسوی زبانان غیر بومی در نظر گرفته شده است تا مهارت زبان فرانسه خود را نشان دهند.

 آزمون ارزیابیTEF  برای اخذ پذیرش در دانشگاه های فرانسه یا برای مهاجرت به کانادا یا برای کار استفاده می شود. TCF توسط CCIP (اتاق بازرگانی و صنعت پاریس) اداره می شود. این آزمون شامل سه آزمون اجباری و دو آزمون اختیاری است که به بخش های مختلف تقسیم می شوند. 

بخش ‌های خواندن، گرامر، لیسنینگ و واژگان اجباری هستند و باید با هم گرفته شوند، در حالی که بخش‌های نوشتاری و گفتاری اختیاری هستند و می‌توان آنها را جداگانه گرفت.

پیشنهاد مطالعه:هزینه ثبت نام آزمون انگلیسی Duolingo

الگوی امتحان TEF

آزمون اجباری TEF: شامل 3 قسمت و به مدت 2 ساعت و 10 دقیقه

•    درک نوشتاری

•    درک شنیداری

•    واژگان و ساختارها

آزمون اختیاری TEF: شامل دو بخش است

•    اصطلاح نوشتاری

•    بیان شفاهی

آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه   TEF

هدف TEF

  • مهارت‌های درک زبان فرانسه را ارزیابی می‌کند.
  • این معیار کمی و کیفی سطح مهارت های ارتباطی و زبانی متقاضی را نشان می دهد.
  • این یک تجزیه و تحلیل جامع و شخصی از نتایج ارائه می دهد.

ساختار TEF

آزمون ارزیابیTEF  از 3 بخش اجباری و 2 بخش اختیاری تشکیل شده است:

الف: امتحان اجباری

امتحان اجباری شامل سوالات چند گزینه ای است که در مجموع 80 سوال دارد. برای هر سوال چهار گزینه وجود دارد که تنها یکی از آنها صحیح است. محدوده دشواری سؤالات از سطح A1 شروع می شود تا سطح C2 چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها شروع می شود.

پیشنهاد مطالعه:آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه   TEF

درک مطلب

این بخش از سوالات چند گزینه ای تشکیل شده است. سوالات توانایی داوطلب را در شناسایی ماهیت اسناد مورد استفاده در شرایط ارتباطی روزمره و موادی مانند تبلیغات، مجلات و غیره ارزیابی می کند. این بخش به داوطلب نیاز دارد که اطلاعات داده شده در مورد افراد، رویدادها و متون نوشته شده به زبان روزمره مرتبط با زندگی یا کار روزمره، مقالات یا گزارش ها، آثار تخصصی یا ادبی، متون واقعی و انتزاعی را درک کند.

•    تعداد سوالات: 50

•    مدت زمان: 60 دقیقه

•    ساختار زبان: واژگان و گرامر

ساختار گرامری

این بخش آزمون ارزیابیTEF  شامل سوالات چند گزینه ای است و توانایی داوطلب را در شناسایی و انتخاب عبارت صحیح در ساختارهای گرامری ارزیابی می کند. سوالات عموماً با رویدادها و شرایط ارتباطی فرانسه یا کشورهای فرانسوی زبان مرتبط است.

•    تعداد سوالات: 40

•    مدت زمان: 30 دقیقه

آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه   TEF

درک شنیداری

این بخش شامل سوالات چند گزینه ای است و داوطلب را ملزم می کند تا اطلاعات اصلی ارسال شده در موقعیت های روزمره را شناسایی کند. موضوع یک مکالمه یا پیام را شناسایی و درک کنید و نکات کلیدی یک متن گفتاری را در مورد موضوعات آشنا که در مطالعه، کار یا اوقات فراغت با آن مواجه می شوید، درک کنید.

•    تعداد سوالات: 60

•    مدت زمان: 40 دقیقه

ب : آزمون اختیاری

اصطلاح نوشتاری

این بخش آزمون ارزیابیTEF  توانایی نوشتاری داوطلب را در انتقال اطلاعات، استفاده از زمان های گذشته و بیان دیدگاه با استدلال ارزیابی می کند.

•    مدت زمان: 60 دقیقه

شرح تمرین های شش گانه:

پیام: این اولین تمرین است و شامل نوشتن یک پیام واضح و مستقیم حدود 40 کلمه است.

نامه شخصی: این تمرین شامل نوشتن یک نامه شخصی حدود 60 کلمه در مورد موقعیت های روزمره است.

گزارش: شامل نوشتن گزارشی از تجربیات یا داستان یا بیان دیدگاه های شما در مورد هر موضوعی در حدود 80 کلمه است.

متن توضیحی یا توصیفی: این شامل نوشتن یک متن توصیفی حدود 100 کلمه است که یک نظر و استدلال ایجاد می کند.

بیان دیدگاه ها: این شامل مقایسه دو دیدگاه و اتخاذ موضع در مورد یک موضوع جهانی است. حداکثر تعداد کلمات برای این تمرین 100 تا 125 کلمه است.

آخرین تمرین شامل قرار دادن ایده ها یا دیدگاه های اصلی به عبارت دیگر، با استدلال در حدود 100 کلمه در یک سند است.

در این آزمون ارزیابیTEF  ، داوطلبان با استفاده از دامنه واژگان، توانایی آنها در انتقال یک پیام یا نظر را به طور واضح و کامل ارزیابی می کنند.

پیشنهاد مطالعه:6  منبع برتر برای آمادگی SAT

بیان شفاهی TEF

این بخش شامل 2 مصاحبه کوتاه با یک ممتحن است که در آن داوطلب در مورد دیدگاه خود در مورد موضوعی که توسط ممتحن ارائه می شود صحبت می کند. مصاحبه ضبط شده و برای ارزیابی به CIEP ارسال می شود. داوطلبان بر اساس توانایی آنها در برقراری ارتباط و واکنش به نشانه های داده شده توسط آزمونگر ارزیابی می شوند. 

داوطلبان باید موقعیت ها، مکان ها و افراد را توصیف کنند. در مورد شرایط زندگی، کار یا تحصیل خود صحبت کنید. توصیف تجربیات؛ توضیح یک طرح یا ایده، طرح یک کتاب یا نمایش متحرک، بیان دیدگاه های خود در مورد هر موضوع یا موضوعی؛ ارائه یک خط استدلال منسجم به شیوه ای مرتبط با زمینه؛ توضیحی جامع و ساختار یافته از یک موضوع یا موضوع پیچیده ارائه دهید و آن را با یک نتیجه گیری به پایان برسانید.

•    مدت زمان: 35 دقیقه

ثبت نام TEF و هزینه ها

فرم درخواست آزمون ارزیابیTEF  و همچنین سند پرداخت را می توانید از مراکز مورد تایید دانلود کنید. مشخصات هر دو سند را پر کرده و به مرکز مورد تایید مربوطه ارسال کنید. برای یافتن مرکز تایید شده TEFاز کارشناسان 20پیمنت راهنمایی دریافت کنید.

در صورت درخواست آنلاین، باید با کارت اعتباری ویزا، مسترکارت یا امریکن اکسپرس پرداخت نمایید. در صورتی که این کارت ها را در اختیار ندارید، می توانید از طریق 20پیمنت آنها را تهیه کرده و شارژ نمایید.

آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه   TEF

نتایج و امتیازدهی TEF

نتیجه نهایی 2 تا 4 هفته پس از دریافت برگه های امتحانی از طریق ایمیل ارسال می شود. نتیجه TEF عموماً به مدت یک سال از تاریخ شرکت در آزمون معتبر است.

امتیازدهی TEF

آزمون ارزیابیTEF  در مقیاسی با 7 سطح، از سطح 0 (بیشترین شایستگی های اولیه) تا سطح 6 (تسلط کامل) ارزیابی می شوند. این مقیاس به 6 سطح A1 تا C2 ، چارچوب مرجع مشترک اروپایی شورای اروپا برای زبان ها و 12 سطح از معیارهای زبان کانادایی مربوط می شود.

امتیازات بخش های اجباری TEF

بخش های اجباری مجموعاً 900 نمره دارند که درک مطلب نوشتاری 300، لیسنینگ درک 360 و واژگان و ساختار 240 است.

پیشنهاد مطالعه:زمون یوس (YOS) و پرداخت هزینه آن

بخش های اختیاری TEF

عبارت نوشتاری دارای امتیاز کلی 450 است که به شرح زیر توزیع شده است: انسجام موضوعی و معنایی 150 است. توانایی استدلال و تلخیص 120 امتیاز و ساختار و واژگان 180 است. نمره کل بیان شفاهی 450 است که به شرح زیر توزیع شده است. 

درک موضوعات و یافتن اطلاعات مناسب 120 امتیاز در آزمون ارزیابیTEF   را به خود اختصاص داده است. ضمن آنکه توضیح حقایق و استدلال 150 امتیاز و ساختار و دایره لغات 180 امتیاز دارد.

گواهی رسمی TEF

یک گواهی رسمی از نتایج به هر داوطلب داده می شود. این گواهی امتیاز کسب شده در هر بخش و سطح مهارت کسب شده را نشان می دهد.

ترتیبات ویژه TEF

برای ترتیبات آزمون ویژه، داوطلب باید از مرکز آزمون تایید شده مجوز بگیرد. ترتیبات ویژه فقط در صورت بیماری به جلسه بعدی منتقل می شود. داوطلب باید مدرکی برای حمایت از درخواست ارائه کند، یعنی یک یادداشت پزشکی باید ظرف سه روز آینده از آزمون پست شود.

آزمون ارزیابی سطح زبان فرانسه   TEF

جمع بندی 

آزمون ارزیابیTEF  در Alliance Française de Paris برگزار می شود. این آزمون برای درخواست اجازه اقامت سطح A2 برای رسیدن به سطح A2 و برای تابعیت سطح B1 استفاده می شود. همچنین امکان اعتبارسنجی سطح A1 را در زمینه آموزش OFII مرتبط با قرارداد ادغام جمهوری خواهان فراهم می کند.

در صورت درخواست برای اجازه اقامت در فرانسه یا درخواست تابعیت، گواهی مهارت زبان فرانسه مورد نیاز است سطح A2 برای اجازه اقامت و سطح B1 برای درخواست تابعیت باید اخذ شود. این آزمون توسط وزارت کشور فرانسه به رسمیت شناخته شده است.

برای شرکت در این آزمون و اخذ اقامت در فرانسه، می توانید با کارشناسان 20پیمنت مشورت کرده و راهنمایی های لازم را در این خصوص دریافت کنید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد